שר התשתיות לשעבר – מרגל איראני

    מוטי סבן 2 Comment on שר התשתיות לשעבר – מרגל איראני

    הסיפור המטלטל של השר לשעבר גונן שגב נחשף: השר החל לרקום קשרים עם גורמים איראנים בעת שהותו בניגריה, משם זה התפתח לפגישות הפעלה על אדמת איראן ועד קבלת מכשיר מיוחד להצפנת הודעות הריגול | על הכוונת מוסדות ביטחונים ואתרי תשתיות | רב מרגלים: שגב ניסה לגייס מרגלים בישראל למטרות מידע על סייבר ומערכות ביטחוניות | וההסתבכויות הקודמות של תאב הבצע

    18:49
    01.05.24
    אתר קול חי No Comments on מפקד פלוגה במכתב כואב: "מחבל מצליף והסיוע נוחת"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לא נתפס: היום (שני) הותר לפרסום כי בחודש מאי השנה, נעצר על ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל שר התשתיות וחבר הכנסת לשעבר, גונן שגב, בחשד לביצוע עבירות של סיוע לאויב במלחמה ובריגול נגד מדינת ישראל.

    בתום החקירה, ב- 15.6.2018 הגישה פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) נגד שגב כתב אישום לבית המשפט המחוזי בירושלים בגין עבירות אלו וכן בגין ריבוי עבירות של מסירת ידיעה לאויב. כתב האישום אושר בידי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה.

    מעשיו של השר לשעבר כבר סרחו על מעשים קודמים בהם אושם בהברחת חומרים מסוכנים חישראל. השר לשעבר שגב, בשנים האחרונות התגורר בניגריה, משם הגיע לגיניאה המשוונית במהלך חודש מאי 2018. שגב הועבר לישראל על פי בקשת המשטרה בארץ, לאחר שגינאה המשוונית סירבה להתיר את כניסתו לשטחה על רקע עברו הפלילי.

    מייד עם הגעתו של השר לשעבר גונן שגב לישראל, הוא נעצר בידי השב"כ, לאחר שנאסף מידע שהצביע על חשד כי שגב מקיים קשרים עם גורמי המודיעין האיראני ומסייע להם בפעילותם נגד מדינת ישראל.

    בחקירה בשב"כ ובמשטרה התברר התמונה במלואה, והגיעה לרמת קשר עם גורמים במודיעין האירני. שגב גויס ופעל כסוכן מטעם המודיעין האיראני. החקירה העלתה כי כבר בשנת 2012 נוצר קשר בין שגב לבין גורמים מהשגרירות האיראנית בניגריה, ולשם הפעלתו הגיע פעמיים למפגשים באיראן עם מפעיליו, תוך שזהותם כאנשי מודיעין הייתה ברורה לו.

    מאז פעל השר כמרגל במשרה מלאה, החקירה העלתה כי שגב נפגש עם מפעיליו האיראניים ברחבי העולם, בבתי מלון ובדירות אשר להערכתו משמשות לפעילות חשאית איראנית. לצורך העברת מידערגיש וסודי לאיראן ציידו אותו מפעיליו האיראניים במערכת תקשורת חשאית להצפנת המסרים בינו לבין מפעיליו.

    עוד התברר בחקירה, כי שגב העביר למפעיליו מידע הקשור למשק האנרגיה, לאתרים ביטחוניים בישראל, למבנים ולבעלי תפקידים בגופים מדיניים וביטחוניים, ועוד.

    כדי לעמוד במשימות שקיבל ממפעיליו האיראניים קיים שגב קשרים עם אזרחים ישראליים הקשורים לתחום האבטחה, ביטחון ויחסי החוץ של ישראל. שגב פעל כדי לקשר חלק מהאזרחים הישראלים לגורמי המודיעין האיראני, תוך שהוא מנסה לשטות בהם ולהציג את הגורמים האיראניים כגורמים עסקיים תמימים.

    לבקשת שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, נעתר בית המשפט והתיר לפרסום את הפרטים האמורים ועל יתר פרטי הפרשה הוטל צו איסור פרסום.

    השר גונן שגב נולד בקריית מוצקין, את שירותו הצבאי החל בקורס טייס משם הועבר ליחידה קרבית, בסוף שנות השמונים קיבל תואר דוקטור לרפואה מאוניברסיטת "בן גוריון בנגב". בתחילת שנות ה-90 הצטרף לרפאל איתן בהקמת מפלגת "צומת" ומאז החל לשמש כחבר כנסת.

    לאחר מחלוקות קשות עם רפאל איתן הוא פרש מהמפלגה יחד עם שני חבריו אחד מהם היה אלכס גולדפרב והקימו את מפלגת "יעוד" הם נכנסו לממשלתו של יצחק רבין, שם החל לשמש כשר האנרגיה והתשתיות. עצם הצטרפותו לממשלה של יצחק רבין העניק לו שגב את האפשרות להעביר את הסכם אוסלו, אז כבר הייתה מחאה חריפה נגד אלכס גולדפרב חברו למפלגה של שגב כי הצביע בעד אוסלו בתמורה לקבלת רכב שרד לסגני שרים (הסכם מיציבושי).

    F180618FF33

    לאחר פרישתו מהפוליטיקה החל לעבוד אצל קבוצת שאול אייזנברג , בשליטתם בתי הזיקוק כי"ל והחברה לישראל, שגב היה יועץ לענייני אנרגיה בסין של החברה, המשרה הביאה עליו ביקורות ציבוריות רבות מכיוון ששאול אייזנברג היה בקשר עם שגב בתקופת כהונתו כשר.

    ב-2003 בעת ששהה בהונג קונג משך כ-20.000 ש"ח מהכספומט והתלונן לאחר זמן כי כוייס, מצלמות האבטחה אישרו כי הוא זה שמשך את כספו, חברת האשראי תבעה אותו על הונאה, בית המשפט גזר עליו קנס ושנת מאס בפועל.

    לאחר זמן הסתבך בניסיון הברחת חומרים אסורים לישראל תוך שהוא מזייף את הדרכון הדיפלומטי שברשותו. חיזבאללה גם היה בעקבותיו וניסה לבצע איתו עסקאות אפלות על חומרים מסוכנים ולדברי המשטרה הם רצו לפתות אותו ואז לחטוף אותו במהלך פגישה בינהם, תגובתו של שגב כבר אז הייתה תמוהה:

    בראיון ל"ידיעות אחרונות" ביולי 2002, לאחר שנחשפה לראשונה הכוונה לחטוף אותו, האשים שגב את השב"כ כי הוא "הפקיר והזניח" אותו, לאחר פרסום נסיון החטיפה. לדבריו, המשיך לנסוע ברחבי העולם גם לאחר קבלת ההתראה ולא חשש להמשיך בשגרת חייו. "אני דובר ערבית שוטפת ויכולתי לנהל בעצמי את המשא ומתן לשחרורי", אמר אז.

    עורכי הדין אלי זהר ומשה מזור ממשרד גולדפרב זליגמן, באי כוחו של השר לשעבר, מר גונן שגב: "אנו מלווים את מר שגב החל ממועד הגעתו ארצה לפני כחודש ימים. לאחרונה הוגש כתב אישום. פרטיו ברובם חסויים לבקשת המדינה. כבר בשלב ראשוני זה ניתן לומר, כי הפרסום שהותר משווה לדברים חומרה יתרה, על אף שמתוך כתב האישום, שפרטיו המלאים נותרו כאמור חסויים, מצטיירת תמונה שונה."

    צילום: פלאש 90



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      לאאאאאאא
      יאומממןןןןןןןןן